sobota 15. listopadu 2014

Jak to bylo s Gandalfem



Gandalfa jsem koupil v roce 1996 od Standy Bezděka v Chuchli u Prahy. Na zimu jsem ho nechal odvézt k dědovi na statek nedaleko Vodňan a postupně ho chystal na plavbu. Po koupi lodi jsem neměl moc financí, jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná, ale byl jsem schopen z učitelského platu zaplatit odvoz lodi na Orlík a vyplout po vlastní ose k moři. Cestou mě trochu pomohla povodeň 97 a přes Německo jsem se dostal k Baltu, kde jsem s Gandalfem tři roky plul. Pak jsem loď dovezl na sever Moravy a spustil ho do vod Slezské Harty. Gandalf plul v květnu, červnu, žáří a říjnu pro děti z dětského domova z Vrbna pod Pradědem. No a protože jsem v létě bez moře neuměl být, tak jsem tam měl koupenu Ursu S/Y Seagull a přes prázdniny byl na Baltu. Gandalfa jsem svěřil do péče kamarádovi z Ostravy, který na něm plul s manželkou a ve volných dnech byl Gandalf půjčován. Kamarád je výborný jachtař, tak bylo o loď dobře postaráno.

Tak to fungovalo až do zimy roku 2005. Byla to zima s extrémním sněhem, Gandalf byl zazimovaný ve staré stodole, která nevydržela nával sněhu. Zřítila se polovina stodoly, zrovna tam, kde stála na vozíku loď. Byla to katastrofa a škody byly velké - zlomený stěžeň, poškozený trup, škody na vozíku.

Neměl jsem sílu jít do oprav a Gandalfa "oživit". Jen jsem odklidil trosky stodoly, opravil vozík a namontoval jiný stojan pod loď.

Gandalfa zachránil kamarád Franta Macholda, koupil ho i s vozíkem. Rok trvala oprava a Gandalf opět pluje na Slapech. Vlastně tam, kde byl postaven a tam, kde ho původní majitel Standa Bezděk se svojí přítelkyní Blankou chystali na plavbu kolem Evropy.

Naplnil se tím příběh o Gandalfovi, tak jak ho známe z knihy a filmu Pán prstenů.








Gandalf pod hromadou trosek a sněhu 









nepříjemný pohled 









podpěra stojanu prošla do trupu 









odklízení trosek na jaře 









zjišťování škod 









zaplavená loď - roztátý sníh 









čerpání vody 


Žádné komentáře:

Okomentovat